Tuesday

Dari MKGold Ke Tomei MesraMall

Alkisahnye..adik ipar aku mintak tolong belikan rantai leher 916 untuk gefren die (ingat nak bagi mak huhuhuhu)..aku sekarang ni biase beli dekat MKShop, kedai emas online yang sangat2 flexible tokeynyer, kalau nak tgk boleh jengah kat sini http://mkshop1.blogspot.com/ atau http://www.facebook.com/mkgold . Aku sendiri pun dah berapa barang beli kat die, termasuk untuk anak aku, adik aku, adik ipar aku, mentua aku and jiran aku..antaranye

Rantai name ayesha

Loket aku..yg dibayar ansuran hehehe..dah abis bayar baru boleh amik barang (harga ditetapkan mase last payment)

Rantai leher hantaran adik ipar aku..untuk majlis nikah

 Tapi kali ni memandangkan adik aku nak cepat, stok dengan misha ni pun takde, nak tempah lambat pasal tukang2 kat kilang cuti CNY lame plak tu..mase balik kemasek baru2 nih aku pun pi usha2 kat kedai biase..ade satu kedai emas kat kerteh, betul2 dekat simpang traffic light dekat McD..kedai ni antara yg paling murah pernah aku jumpe..sini pun aku ade pernah beli gak..name kedai tu Kedai Emas Hajjah Nik & Pa....pergi usha2, takde berat mcm dalam bajet..aku pun pikir2 pergi tgk kat Tomei Mesramall je lah..

kat dalam mesramall
jeng jeng jeng..here I come..
kat sini mmg ikut harga pasaran, contohnye kalau harga pasaran RM151/g, itu lah harganye, tak macam kedai2 mcm kat kerteh tu, harga dalam rm135/g jer..tapi aku boleh try kautim harga upah la kan..kan..kan hehehe...so dengan excitednye aku pergi, mmg rezeki ade lah yg dalam bajet...aku pun dah kenal dgn salesgirl Tomei nih, kautim harga upah, angkat la satu rantai leher pintal untuk adik ipar aku. 

perghhhh..koleksi meruntun jiwa betul...tak sanggup duk lame2 dalam ni..lemas wooo
 Dan aku ni mmg kepantangan sikit masuk kedai emas, tertangkap lah rantai sauh untuk ayesha hehehe (tertangkap yer, makne nyer tak sengaja hua hua hua)...

 hasil tangkapan hehehe...yg belah kanan rantai pintal mmg nak tangkap.. yg belah kiri sauh tu tertangkap la pulok hua hua hua           

2 comments:

Yantie said...

beli jewellery online?? reliable ke? post? ke sekampung dengan owner??

rina said...

yg ni mmg reliable yantie...aku start beli dgn die ni tahun 2008..sampai la sekarang, even now pun ade duk buat ansuran hehehe..nak beli cash x mampu la den hehehe...die post, any lost during delivery die tanggung..tokey ni duk kedah yantie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...