Tuesday

Kereta Aku Ade Saman Rupanye...

Semalam ade geo kat tempat aku keje tanya,
Kak Rina tak check saman ker?
Aku macam2 blur2...nape nak check?
Rupa2 nyer PDRM kasi diskaun 50%...lame plak tu dah rupanyer
Aku pun macam tak kisah sgt la, pasal perasan takde saman...

Tapi malamnyer..aku call adik aku..tanyer die kalau ade saman nak sambung roadtax masalah tak?
pasal baru teringat kereta aku bulan ni dah nak kene renew roadtax..
kebetulan adik aku pi bandar, die tolong check kat balai polis kemaman.
Aku mase tu baru tgk berita, ckp dilanjutkan tempoh pembayaran sampai 12 tengahmalam..

15 minit lepas tu adik aku sms..aku ade 3 saman rupanyer huhuhu..
Bile kene saman???Rupanyer tahun 2005, 2006 dan 2009..mak aihhhh
1 blacklist (RM150), lagi dua RM70 + RM70...
Adik aku cakap kalau nak renew roadtak kene setelkan yg blacklist tu dulu..
So setelkan la yang RM150 tu dulu..yg lagi 2 tu?tunggu next carnival diskaun plak hehehe

Lain kali tggu lagi last minute..aku tgk dalam berita semalam org beratur gilerrrr lama nak boleh setel saman...adik aku pergi tak sampai setengah jam setel..nasib kire baik la tu.... 
Lain kali aku kene lebeih alert la mcm nih :P




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...