Sunday

Rumah Bakti Nur Syaheera


Baru2 ni aku, aboh ayesha and ayesha balik Kemasek. Macam biase la kalau balik antara hentian mesti berhenti adalah RnR Temerloh...sebab RnR ni kire nyer macam ditengah2 perjalanan kami, 2 jam dari lipis sampai sini and 2 jam dari sini sampai lah ke kemasek. Aboh ayesha kalau long journey die tak suke rushing2, mesti berhenti minum and isi perut and stretch badan kejap. Macam biase ayesha kalau nampak RnR automatik die akan mintak ‘nak jagung umi, nak jagung aboh’...maksud die cupcorn yg ade jual kat bahagian gerai kecik sebelah surau, menu ayesha la tu tiap2 kali. So baru ni mase lalu depan surau nak gi beli jagung, aku nampak ade sorang abg ni, duduk situ siap dgn kerusi and meja kecik. Atas meja tu ade bekas derma, tapi mula2 aku tak bace pasal selalu sgt tgk aku risau kalau2 yg jenis  ‘auta’ punyer. Tapi mase dh siap beli cupcorn, nak balik semula ke gerai makan, aku terpikir takkan la LPT suke2 bagi org mintak derma mcm tu jer kan kat RnR, so aku berhenti baca penerangan dekat bekas derma tu. Then aku pas kat ayesha, suruh die masukkan sendiri dalam bekas tu, moga2 bile besar nanti, die faham bahawa sebahagian rezeki kita adalah untuk org lain yg memerlukan, InsyaAllah. Abg tu bagi kat aku poskad, mcm kat bwh ni..Rumah anak yatim ni ade website, so kalau yg ingin tahu lebih lanjut boleh la ke http://www.nursyaheera.com/main/  . InsyaAllah, yang baik kita sebar2 kan.

Muka depan poskad yg aku dapat tu..
Kat belakang ade tercatat Surah Al Maa'uun Ayat 1-3.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...