Sunday

Sekata Bina Sdn.Bhd

Salam...post lagi hehehe...duk usha2 gambar2 lame tadi, tiba2 rase nak write something psl my 1st company..mula2 aku keje sebagai geologist..dulu aku masuk bidang contruction, Sekata Bina Sdn.Bhd ni mula2 aku join projek Beris Dam kat Kedah..projek empangan, handled by JV Shimizu-Muhibbah...mula2 mmg tough la keje ni, aku pun dh mcm pekerja asing hahaha...tarik hose, angkat casing semua,duk kene monitor pekerja vietnam la, bangla la, mcm2 la huhuhu...tapi utk pengalaman aku rase mmg berharga..mula2 aku join siap drillers and helper bertaruh aku xkan tahan smpai seminggu...haloooo,aku keje sampai nak masuk 3 tahun tauuu...and site semua aku boleh handle (hahaha, eksyen la plok)....dari projek kecik smpai la projek Gamuda-MMC (antaranya SMART Tunnel)....tapi aku xlah main part tyg besar mcm pakar2 hahaha,cume mostly SI and grouting....tapi pikir2 balik syg plak aku dulu jenis x suke amik gambo...jadi byk kenangan2 projek yg xde huhuhu..ini antara gambar yg aku sempat amik (itu pun psl company beli kamera, kalau aku beli sendiri xde la..dulu mahal tu, xde rege rm300-400 mcm skrang. dh la mase tu gaji ciput jer hehehe)

Baru lps marathon dlm tunnel ni..ingat2 balik bagi seribu hinggit pun aku x mau masuk dh..cuak wooo..

Nak pindah drill-rig ke point lain plak...


Nak kene buat jmbtan, nk cross anak sungai..
Mamat ni org vietnam..ok orgnyer..kene camping kat rig, takut brg hilang..ni pun hilang tong gas 1 kes kene pau ngan org tempatan...siap bwk pisau tu huhuhu....
Point kat lereng bukit, betul2 bwh tu jalan besar..
Semua kene buat sendiri daaa...mane boleh manje2...ni belum lagi tolong angkat casing huahuahua..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...